plane-in
swap
plane-out
×
plane-in
swap
plane-out
×
plane-in
swap
plane-out
×
persons
Adulți
12+ ani
1
Copii
2-12 ani
0
Bebeluși
0-24 luni
0

Canadair CRJ100/CRJ200

image
image
image
thumb thumb thumb

Caracteristica generală

Avioane turboreactoare regionale

Producător

Fabricate de Bombardier Aerospace, aeronavele se bazează pe design-ul avionului turboreactor de afaceri Canadair Challenger, care a fost achiziționat de către Canadair de la Bill Lear în 1976.

Primul zbor

Zborul inaugural a avut loc pe 10 mai 1991, și a fost introdus în serviciul comercial de Lufthansa, în anul 1992.

Preț

Până pe 31 iulie 2010, au fost construite 1.021 de aeronave de acest tip, costul uneia fiind de 24-39.7 millioane US$ (2006).

Status

Produsul nu se mai fabrică, dar se află în serviciu.

Descriere

Bombardier CRJ100 și CRJ200 sunt o familie de avioane turboreactoare regionale. Fuselajul mare al modelului Challenger, care are o capacitate de transport de 2 persoane pe fiecare parte a culoarului a sugerat mai devreme oficialilor Canadair că ar fi simplu să extindă aeronava pentru a acomoda mai multe locuri, și s-a stabilit un plan pentru un Challenger 610E, cu 24 de locuri. Prelungirea nu a avut loc, efortul fiind anulat în 1981, dar ideea nu a dispărut. În 1987, au început studiile pentru o configurație întinsă mult mai ambițioasă, care să conducă la lansarea oficială a programului Canadair Regional Jet în primăvara anului 1989. Numele "Canadair" a fost reținut în ciuda faptului că Bombardier a cumpărat compania. Primul dintre cele trei prototipuri pentru CRJ100 a obținut certificarea la sfârșitul anului 1992, cu livrarea inițială târziu în acel an.

Designul CL-600 a fost întins cu 5.92 metri pentru a crea CRJ100, cu încă două uși de ieșire de urgență, și o aripă consolidată și modificată. Capacitatea standard de transport a fost de 50 de pasageri, cu sarcina maximă de 52 de pasageri. CRJ100 prezintă electronice de bord Collins ProLine 4, radar meteo Collins, motoare GE CF34-3A1, noi aripi cu anvergură extinsă, o capacitate mai mare de combustibil, și trenul de aterizare îmbunătățit pentru a servi unor greutți mai mari. CRJ200 este identic cu modelul CRJ100, cu excepția unor motoare mult mai eficiente.

Cei mai importanti clienti

Principalii utilizatori sunt SkyWest Airlines, Endeavor Air, ExpressJet, Air Wisconsin.

Comentarii

Caută