plane-in
swap
plane-out
×
plane-in
swap
plane-out
×
plane-in
swap
plane-out
×
persons
Adulți
12+ ani
1
Copii
2-12 ani
0
Bebeluși
0-24 luni
0

Cum să acționați, dacă cursa Dvs. întârzie sau a fost anulată

Cum să acționați, dacă cursa Dvs. întârzie sau a fost anulată

Îndată ce ajungeți la aeroport, fiți atenți la toate mesajele scrise și comunicate.

Cursele anulate sau reținute sunt un fenomen obișnuit în activitatea companiilor aeriene. Partea negativă este că majoritatea turiștilor nu știu cum să acționeze, dacă cursa lor întârzie sau a este amânată.

În acest articol vom prezenta instrucțiuni detaliate despre comportamentul corect în aceste situații.

Sfaturi generale
Fie v-a fost refuzată călătoria, fie cursa Dvs. a fost anulată sau întârzie cu cel puțin 2 ore, puteți solicita un aviz în formă scrisă, în care vor fi stipulate drepturile Dvs., inclusiv dreptul la compensare și alocație, de la ghișeul de înregistrare sau de la poarta de îmbarcare pentru cursa respectivă.

Veți avea nevoie de acest document pentru a solicita compensare de la compania aeriană.

De asemenea, se recomandă să aveți la Dvs. o copie printată a biletului electronic sau o altă confirmare a rezervării, fie sub formă de scrisoare pe e-mail sau a unui formular special de pe site-ul companiei aeriene sau agenției de turism, deoarece veți putea primi compensarea sau un alt bilet, numai prezentând o dovadă a rezervării făcute.


Cum să acționați, dacă zborul a fost anulat
Dacă vina pentru anularea zborului o poartă compania aeriană, atunci aveți dreptul să pretindeți la un alt bilet pentru o altă zi sau la o altă cursă, fie la compania respectivă sau la o altă companie aeriană dar să fie în timpul cel mai apropiat. De asemenea, puteți solicita mâncare gratuită și băuturi pentru perioada de așteptare a cursei alternative, sau compensare în formă bănească a prețului integral al biletului și compensare suplimentară, dacă întârzierea cursei v-a dat peste cap scopul călătoriei.

Mărimea compensației poate varia între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța până la orașul de destinație. Compensația se achită, dacă punctul de plecare, de escală sau cel final este o țară din Uniunea Europeană.

Compania aeriană își rezervă dreptul să reducă mărimea compensației, dacă pasagerului i se oferă o cursă alternativă, ora de plecare a căreia nu se va abate de la cea planificată cu peste:
două ore - pentru toate cursele la o distanță de până la 1500 km; trei ore - pentru toate cursele la o distanță între 1500 și 3500 de km; patru ore - pentru toate celelalte curse.
Dacă cursa a fost anulată din alte motive, pentru care compania aeriană nu este responsabilă (condiții meteo, greve, conflicte armate), atunci șansele să obțineți compensație sunt mici. Cel mai probabil, vi se va propune o cursă alternativă pentru o altă zi, sau veți primi înapoi banii pentru bilet.

Pasagerii mai precauți își achită din timp o asigurare specială pentru asemenea situații și primesc despăgubire pentru producerea cazului asigurat.


Cum să acționați, dacă cursa întârzie
În cazul unei întârzieri sau anulări de cursă, compania aeriană se obligă să ofere explicații pasagerilor săi referitor la motivele acestei inconveniențe.

Dacă cursa întârzie sau este anulată în locul de escală, atunci aveți dreptul să pretindeți de la compania aeriană să vă ofere cazare într-o cameră de hotel, transport de la aeroport la hotel și înapoi, dacă timpul de așteptare depășește una sau mai multe nopți, sau puteți solicita o compensare în formă bănească pentru cheltuielile suportate de Dvs. pentru hotel, mâncare, lucrurile de primă necesitate, dar și transport gratuit aeroport-hotel-aeroport. Compensarea pentru hotel se acordă în limita de 100$. Dacă camera Dvs. a costat mai mult, va trebui să achitați diferența din cont propriu.
Dacă biletul pentru cursa alternativă oferit de compania aeriană este de o clasă inferioară celei pe care ați achitat-o, puteți pretinde la compensarea diferenței de preț. Dacă scaunul oferit este în altă clasă, dar sunteți deservit conform clasei Business (toaletă, mâncare, băuturi), atunci compania are dreptul să vă refuze compensarea diferenței de preț.
Dacă din vina companiei aeriene ați întârziat la cursa următoare, cu care urma să ajungeți la destinație sau la un punct de escală, acesta fiind indicat pe bilet, trebuie să insistați pe oferirea unei alte curse până la locul de destinație, sau pe rambursarea prețului biletului și pe compensația suplimentară, menționată mai sus.

Dacă următoarea cursă are loc de la un alt aeroport, atunci solicitați de la compania aeriană să vă ofere transport gratuit până la aeroportul respectiv. Dacă în aeroport nu este un oficiu al companiei aeriene, iar Dvs. aveți timpul necesar ca să reușiți la următoarea cursă, atunci luați un taxi. Solicitați un bon fiscal de la șoferul taxi-ului, și adresați-vă la oficiul companiei aeriene în decurs de 21 de zile, prezentând bonul fiscal, pentru compensarea cheltuielilor de drum.
Dacă pasagerul poartă vina pentru refuzul de a fi transportat (se află în stare de ebrietate, pune în pericol siguranța zborului sau a pasagerilor), atunci acesta nu poate pretinde la o compensație. Din contra, compania aeriană îl poate sancționa cu o amendă pentru prejudiciul moral adus pasagerilor și companiei însuși.


Rețineți:

1. Compania trebuie să informeze pasagerul despre întârzierea sau anularea cursei cel târziu cu 3 ore înainte de începutul înregistrării, iar dacă aceasta întârzie în continuare, compania trebui să informeze pe pasagerii săi la fiecare 30 de minute, prin toate mijloacele accesibile, despre durata aproximativă a întârzierii și despre ora pentru care se planifică decolarea.

2. Chiar dacă a achitat o sumă compensatorie, compania aeriană are aceleași obligații de a le oferi pasagerilor, la alegere, serviciile necesare și să le ramburseze cheltuielile suportate.
3. Rambursarea sumei achitate pentru bilet se face prin aceeași metodă de plată, prin care a fost cumpărat biletul propriu-zis. Dacă ați efectuat plata prin intermediul cardului bancar, iar la momentul rambursării acesta nu mai este valabil, atunci trebuie să informați compania printr-o notificare scrisă despre acest fapt și să îi comunicați rechizitele bancare noi.
4. Dacă Dvs. ați achitat din cont propriu toate cheltuielile legate de anularea sau întârzierea cursei, atunci trebuie să păstrați toate bonurile fiscale. În caz contrar nu veți primi compensație.
5. Dacă Dvs. călătoriți gratuit sau cu un bilet special, care nu este disponibil majorității pasagerilor, atunci nu puteți pretinde la compensare sau la servicii suplimentare. Excepție sunt pasagerii care beneficiază de programe de loialitate ale companiilor aeriene.

Este important: înainte să faceți rezervarea sau să cumpărați biletul, citiți Regulamentul companiei aeriene, pentru a vă cunoaște drepturile. Acest regulament este publicat pe site. Se consideră că pasagerii care cumpără biletele sunt de acord cu condițiile stipulate în Regulamentul companiei respective. Deseori companiile low cost menționează că în cazul anulării sau întârzierii zborului, acestea nu compensează cheltuilile suportate (pentru hotel, transport, mâncare și băuturi).

Comentarii